czwartek, 9 stycznia 2014

Jak zacząć regularnie ćwiczyć

Okres styczniowy, to zazwyczaj czas kiedy robimy noworoczne postanowienia. U kobiet, jednym z nich, nieustannie, jest regularne ćwiczenia. Zaczynają od zapisania się na siłownię, jogę, od kupienia butów do biegania lub i całego zestawu "niezbędnych akcesoriów".

Po początkowej euforii i działaniem na maksa, po około tygodniu... przychodzi rezygnacja, spadek motywacji i miesięczny plan ćwiczeń przepada z braku czasu.

Brak czasu, to najczęstsze wytłumaczenie. Dochodzi jeszcze zła pogoda i przemęczenie.

Jak zatem zacząć ćwiczyć tak, aby nie przestać? Jak ćwiczyć zatem, żeby zobaczyć efekty?


PLAN JEDNODNIOWY. 

Ja sama mam kilka ćwiczeń, które wykonuję codziennie i z czasem, stało się to takim nawykiem, że jeśli tego nie zrobię, zapomnę, to nie zasnę. Planuj dzienne aktywności, a nie tygodniowe czy miesięczne. Pomyśl dzisiaj co zrobisz jutro, nie zakładaj, co zrobisz przez 7 dni, ponieważ nasze plany, wolny czas, zmieniają się tak często, że może się okazać, że nie zrobiliśmy nic przez sześć dni, a siódmego dnia, tego po prostu nie nadrobimy.

1. Uwielbiam kółko do ćwiczeń mięśni brzucha! Jest tanie, proste i daje niesamowite efekty. Początkowo jest trochę trudno, rozciągnąć się na nim całkowicie, ale z czasem udaje się to. Robię codziennie rano, po śniadaniu około 20 powtórzeń. Potem robię 40 brzuszków. Całość zajmuje mi około 10-15 minut. 

I to jest to, bo 10-15  minut, każdy z nas potrafi znaleźć, możemy to robić rano, jeśli wstaniemy wcześniej, albo podczas oglądania serialu. Efekty - czyli wzmocnione mięśnie brzucha, lepsza postawa ciała, można zauważyć już po tygodniu, codziennego ćwiczenia.


2. Bieganie - bieganie, daje przede wszystkim kondycję i pozwala schudnąć. Ale kupiłaś już buty, leginsy, stanik i bluzę i ściągnęłaś aplikację na iphona, aby podzielić się na facebooku informacją, że przebiegłaś 10 km w 45 minut? A tak naprawdę udało ci się przebiec 2 km, z łopoczącym sercem? Dla wszystkich, którzy zaczynają biegać, najgorsze są początki, ponieważ zakładają oni, że są w stanie przebiec 3 razy tyle, ile tak naprawdę mogą. 

Nie ustalaj na początku limitu, ile masz przebiec. Nic nie kupuj! Na pewno znajdziesz w szafie jakieś adidasy i dres. Po prostu pomyśl, gdzie chciałabyś pobiegać i biegnij. Biegnij powoli, jeśli będziesz czuć zmęczenie, skieruj się w stronę domu.

Nie biegaj codziennie. Na początku 2 razy w tygodniu i staraj się sprawdzać pogodę, żeby wybrać takie dni, kiedy będzie znośnie. Jest to ważne, zwłaszcza dla tych co zaczynają swoją przygodę z bieganiem. Potem, kiedy już pokochasz bieganie, będziesz biegać w deszczu, w mrozie, rano, wieczorem, po prostu zawsze kiedy będziesz mieć ochotę.

Rozróżniane są dwa rodzaje biegów, w zależności od tego, co chcemy osiągnąć.
Pierwszy to bieg długodystansowy, jest on wolniejszy i pozwala wyrobić dobrą kondycję i schudnąć.
Drugi to bieg krótkodystansowy - szybki, taki bieg wyrzeźbi nasze ciało, pozwoli schudnąć o wiele szybciej niż długodystansowy, a nasze mięśnie nabiorą ładnych krągłości.

Na stornie http://nikerunningpoland.bieganie.pl/category/eksperci/ można znaleźć wiele ciekawych porad, dotyczących biegania.

3. Jedź rowerem do pracy/szkoły - wiem, że jest zima, wiem, że czasami jest tak zimno, że nie chce ci się wychylić nosa z domu. Ale przecież nie zawsze tak jest!

Wykorzystaj słoneczną pogodę zimą, przygotuj rower, ubierz się ciepło i jedź! Jazda rowerem zimą, też może być przyjemnością, jeśli tylko odpowiednio się ubierzesz. Przede wszystkim, załóż dwie pary wełnianych rękawiczek i czapkę zakrywającą uszy. Nie ma nic lepszego, niż gorąca herbata lub kawa, po powrocie z mroźnej wycieczki na rowerze. 

1 komentarz:

  1. Najgorsze jest pierwsze 6 tygodni potem organizm sam się domaga treningu i po upływie tego czasu będziecie mieć więcej energii której na pewno zostanie na coraz cięższy trening. Mój trener z Saturn Fitness na Targówku z treningu na trening daje mi cięższe ćwiczenia albo dodaje ciężar a mimo to daję radę dzięki temu potem czuję że jestem w stanie zrobić wszystko :)

    OdpowiedzUsuń